luni, 15 februarie 2010

Interviul





Interviul este ca un gen jurnalistic, este o discuţie, însă nu o discuţie oarecare, ci una care întruneşte câteva condiţii minime:

- convorbirea are loc între un jurnalist şi o persoană care prezintă interes pentru public;

- trebuie să existe un accept de publicare dat jurnalistului de către interlocutor;

- discuţia este înregistrată şi publicată sub forma întrebare – răspuns.

Interviul este de fapt transcrierea acestei discuţii. Şi nu trebuie să credem că această transcriere o facem întocmai.

Prin telefon este cea mai rapida metoda.Dezavantajele sunt foarte multe, mergând până la faptul că interlocutorul poate închide subit. Totuşi este o modalitate foarte uzuală şi foarte practică. Nu întotdeauna ai timp să te întâlneşti cu cei pe care vrei să-i intervievezi.

Prin messeger avantajul este că se reduce foarte mult timpul pe care l-am pierde cu transcrierea discuţiei de pe bandă.

În primul rand, faţă în faţă, putem să exploatăm foarte bine comunicarea non-verbală. Dacă interlocutorul începe să bată cu pixul în masă sau să-şi frece mâinile e un semn pentru reporter. Un zâmbet nu poate fi transmis prin telefon sau e-mail.

In data de 16.02.2010 am luat un interviu in liceul Constantin Brancusi,a unui elev din clasa a 11 a Joltan Tamas:

REP: Ce parere ai despre scoala unde invetii?

JT: Parerea mea?As vrea sa o pastrez pentru min

REP: Care e materi preferata?si dece ai aleso?

JT: Nu am o anume materie preferata dar imi place mai mult Matematica

REP: Ma gandesc ca aveti un profesor bun care va preda matematica,nu?

JT: Da am o profesoara care explica destul de bine

REP: Orele din liceul dumneavoastra cun sunt desfasurate?

JT: Orele se desfasoara in mod normal

REP: Ce modifiicare var placea sa se schimbe sau sa se faca in liceul in care invatati?

JT: Decocamdata imi plac toate cum sunt

REP: Care materie vi se pare mai grea?si dece?

JT: Franceza imi pare cea mai grea materie pentru ca numi place dialectul

REP: Doriti sa mergeti mai departe dupa ce terminati liceul?ce post ati dorii sa va alegeti pe viitor?

JT: Da ma duc mai departe dupa liceu dar inca nu is sigur ce o sa aleg pe viitor

REP: Va doresc mult succes in continuare.

JT: Multumesc va doresc o zi buna




Un comentariu:

koma spunea...

pune-ti la punct cele 2 liste de bloguri din partea dreapta. vezi la colegi.